Veelgestelde vragen.

Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op!

Advertenties

  • Waar wordt de advertentie geplaatst?

    Wij plaatsen de advertentie op de meest bekeken verhuur-websites van Nederland. Welke websites dat zijn is afhankelijk van het gekozen pakket. Wij kunnen de woning op de volgende websites adverteren:

    • Funda.nl
    • Pararius.nl
    • Huurwoningen.nl
    • Huiszelfverhuren.nl
  • Hoe lang blijft de advertentie online staan?

    De advertentie blijft tot de woning verhuurd is online staan, met een maximum van  3 maanden.

  • Kan de Funda advertentie langer dan 3 maanden online blijven?

    In overleg is dit mogelijk. Neem contact met ons op als je na 3 maanden nog geen geschikte huurder gevonden hebt.

  • Kan ik de advertentie aanpassen als deze al geplaatst is?

    Je kan de advertentie ten alle tijden zelf aanpassen in het portaal. 

Woning aanmelden

  • Hoe kan ik de woning aanmelden?

    Gebruik de ‘Woning aanmelden’ knop bovenaan de pagina om de woning aan te maken in uw eigen verhuur portaal. 

  • Waarom moet ik een plattegrond van de woning opsturen?

    Wij staan voor hoge kwaliteit en juiste informatie in de advertenties. Via de plattegrond van de woning controleren wij de woonoppervlakte volgens de NEN2580 norm. 


    Een plattegrond kan ook vervangen worden door een NEN2580 meetrapport of een taxatierapport. 

  • Ik heb geen plattegrond van de woning; Wat nu?

    Geen probleem. Bestel eenvoudig een NEN2580 meetrapport  bij uw bestelling. Gebruik deze mogelijkheid om tegelijkertijd bijvoorbeeld professionele woningfoto’s te laten maken. 

  • Kan ik de advertentie aanpassen als deze al geplaatst is?

    Je kan de advertentie ten alle tijden zelf aanpassen in het portaal. 

Screening

  • Wat verstaan jullie onder screening?

    Wij gaan ervan uit dat er tijdens of  voor de bezichtiging zelf onderzoek gedaan wordt of de kandidaat in principe in aanmerking komt om de woning te huren. Denk hierbij aan de familiesamenstelling, wel of geen huisdieren etc. Belangrijk is uiteraard ook het informeren naar de werksituatie / het inkomen van de kandidaat. 

  • Op welke onderdelen screenen jullie de huurder?

    Er worden door ons minimaal 3 onafhankelijke checks uitgevoerd:

    • Consumenten creditcheck
    • Consumenten betrouwbaarheidscheck
    • ID-check

    Als de persoon nog niet in Nederland ingeschreven staat voeren wij ook een expat check uit.


    Daarnaast vragen wij gedetailleerde persoonsgegevens op. Als de persoon al in Nederland woont vragen wij de kandidaat om de gegevens te delen met een DigiD inlog. Hiermee deelt de kandidaat betrouwbare informatie over zijn/haar huidige woon-/ werk-situatie en inkomen.


    Dit kan worden gezien als een verificatie van de woon-/ werk-situatie en het inkomen zoals door de kandidaat zelf geschetst. 

  • Wat is een consumenten creditcheck?

    De consumenten kredietscheck controleert de kredietwaardigheid van een persoon en geeft direct een beeld over het betaalgedrag. De rapporten geven inzage in o.a.:

    • geregistreerde incassozaken
    • deurwaarders dossiers
    • faillissementen
    • surseance van betaling
    • betaalmoraal van de persoon
    • kredietadvies gebaseerd op het adres en of de persoon in een huur of koopwoning woont.  
  • Wat is een consumenten betrouwbaarheidscheck?

    Door samenwerking met het BKR kan er een rapport opgesteld worden dat o.a. inzage geeft:

    • of de persoon onder bewindvoering staat
    • of er  een schuldsanering gaande is
    • of er registraties over witwassen zijn
    • of er melding van fraude en/of terrorisme is
    • of er registraties in zwarte lijsten zijn
    • of registraties in internationale sanctielijsten
    • of de persoon aangemerkt als politiek prominent.
  • Wat is een ID-check?

    De ID-check controleert het ID op echtheid, geldigheid en of het in de internationale vermist en gestolen database vermeldt staat. Dit doen we ook voor internationale ID’s.

  • Wat is een expat-check?

    Mocht de persoon nog niet in Nederland geregistreerd staan voeren we een expat check uit. Dit controleert of de persoon in de internationale opsporingslijsten staat en of de expat in aanraking is geweest met witwassen, fraude of terrorismefinanciering.

  • Geven jullie een advies of een kandidaat geschikt is als huurder?

    Wij geven expliciet geen advies of de kandidaat wel of niet geschikt is als huurder. Met de gedane checks en aangeleverde gegevens (al dan niet via DigiD) maakt de opdrachtgever zelf de beslissing om een huurovereenkomst te laten maken en te delen met de kandidaat huurder.

Betaling

  • Zijn de genoemde prijzen incl. BTW?

    Ja, alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW.

Share by: